Select Menu

Eνας νέος στόλος από 230 πλοία, αξίας άνω των 6 δισ. δολαρίων και χωρητικότητας άνω των 25 εκατομμυρίων τόνων, θα πέσει «στο νερό» από τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες μέσα στην επόμενη τριετία, με αιχμή το 2012. Οι Ελληνες εφοπλιστές αυξάνουν τις δυνάμεις τους, βλέποντας να έρχεται η ανάπτυξη από το 2013

Της Αγγελικής Καλλή

Παρά το γεγονός ότι η ναυτιλία διανύει μία δύσκολη περίοδο, ένα «κύκλο» όπως λέγεται στην γλώσσα της ναυτιλιακής αγοράς, οι Ελληνες εφοπλιστές ρίχνουν και πάλι τα χρήματά τους στην θάλασσα κάνοντας πολλούς να απορούν και να ρωτούν «μα τι κάνουν επιτέλους αυτοί οι Ελληνες».

Μεγαλώνουν και ανανεώνουν τους στόλους ώστε να είναι έτοιμοι για την ανάπτυξη που βλέπουν να έρχεται στο εμπόριο, στην δεκαετία από το 2013 και μετά, απαντούν οι μεσίτες της Ακτής Μιαούλη. Η Golden Destiny έχει υπολογίσει ότι από την αρχή του χρόνου έως και τον Οκτώβριο, είχαν παραγγελθεί συνολικά στα ναυπηγεία από τους Ελληνες εφοπλιστές 231 πλοία αξίας 6,4 δισ. δολ.

Το 61,5% των νέων παραγγελιών αφορούσαν πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, ακολουθούν τα τάνκερ ενώ για πρώτη φορά το 2010 Ελληνες εφοπλιστές με παράδοση στα φορτηγά και τα δεξαμενόπλοια, στρέφονται με επενδύσεις τους και προς τα πλοία μεταφοράς κοντέινερ, επωφελούμενοι από τις χαμηλές αξίες και τις προοπτικές που ανοίγονται.

Από τα 231 πλοία τα 107 θα κατασκευαστούν στα ναυπηγικά συγκροτήματα της Κίνας η οποία απορροφά όλο και περισσότερα ελληνικά ναυτιλιακά κεφάλαια στηρίζοντας την ναυπηγική της βιομηχανία. Αυτές είναι οι εταιρείες που επένδυσαν 6,4 δισ. δολ. από την αρχή του χρόνου ανά τύπο πλοίου:

Πλοία ξηρού φορτίου από 180.000 έως 200.000 τόνους (capesize): OseanFreight 3, Diana Shipping 2, Angelikous-sis Shipping 4, Polembros Shipmanagement 6, Star Bulk Carriers 2, Newfront Shipping 2, Golden Union 2, Blue Planet Shipping 1, Lomar Shipping, Goldenport Shipmanagement 2, Newlead Holdings 1.

Πλοία ξηρού φορτίου τύπου kamsarmax 80.000 - 82.000 τόνων: Polembros 2, Modion Maritime 2, Golden-port 1, ΑΕ Νοmikos 1, Glemko Shipmanagement 2, Ιason Shipping 2, Larus 2, Marmaras Navigation 3, Lyras Shipping 2, Orpheus Marine 2, Safe Bulkers 2, General Maritime Εnterprises 1, Plutophilax Shpg 2, Silver Lake 1, Paragon 6, Restis Group 3, Golden Fla-me 2, Irka Shipping 2, Εfship-ping Αrchipelago Shipping 3, Carras 2, Kassian Maritime 1, Gleamray Maritime 2, Hellenic Carriers 2, Clemko Shipmana-gement 2, Enterprises Ship-ping & Trading 1, Consolidated Marine 2, Dynacom 2, Alpha Tankers 4, Kyla Shipping 4, PL Shipping 1, Vergos Marine Management 3, Meadway Shipping & Trading 1.

Πλοία ξηρού φορτίου τύπου panamax από 62.000 - 76.000 τόνους: Βright Naviga-tion 1, Dryships 2, Iolcos Hellenic2.

Πλοία Supramax από 56.000 έως 57.000 τόνους: DST Shipping 1, Goldenport Shipmanagement 2, Sea Tra-ders 3, Common Progress 2, Golden Union 2, Helicon Shipping 2, Enterprises Shipping & Trading 2.

Πλοία ξηρού φορτίου τύπου handysizes από 33.000 έως και 37.000 τόνους: Euro-tankers 3, Frangoulis Ship Management 2, Strand Mana-gement 2, Order Ship-ping 1, Paragon 2, Transman Ship-ping 2, Evalend Shipping 5, Samin Shipping 2, Allocean Shipping 2, Cosmpoship 2, Freeseas 2.

Τάνκερ
Vlcc τάνκερ οι παραγγελίες προέρχονται από τις εταιρίες: Αnangel Shipping 1, Almi Tankers 2, Angelikoussis Shipping 2, Dynacom 4, Car-diff Marine 2, Athenian Tanker 2.

Suezmax 160.000 τόνων περίπου παραγγελίες έχουν τεθεί από: Αlmi Tankers 10, Centrofin 1, Target Marine 2, Cardiff Marine 3, Enesel 3, Dynacom 2, NS Lemos 3, Thenamaris 2, Golden Energy 2, Central Mare 2

Aframax 115.000 τόνων: Kyklades Maritime 4, Minerva Marine 5, Unisea Shippinh 1.

Product: Μegacore επτά πλοία

Gas tanker: Eletson Corpo-ration 1, Benelux Overseas 2, Ceres LNG 2.

Κοντέινερ
Στα αγορά των κοντέινερ, μέσω παραγγελιών για νέα πλοία εισήλθαν, φέτος, τέσσερις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, η Thenamaris της οικογένειας Μαρτίνου με την παραγγελία τεσσάρων πλοίων, η Cosmoship με δύο πλοία, η Cardiff Marine του Γιώργου Οικονόμου με τέσσερις παραγγελίες και η Metrostar του Θ. Αγγελόπουλου, επίσης με τέσσερις παραγγελίες. Εξάλλου σε επένδυση ύψους 304 εκατ. δολ. προχώρησε και η Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου για την κατασκευή τριών πλοίων 108.00 τόνων στην Κίνα.

Σχόλια

Στο logiosermis.net δημοσιεύεται κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφέρει ελεύθερα τις απόψεις του, οι οποίες εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Περισσότερα στις οδηγίες χρήσης.

 
Top